متخصص ارولوژی کیست؟ 5 تا از بیماری هایی که متخصص ارولوژی درمان می کند
نوشته شده توسط : رعنا

دکتر عمومی داخلی با تحصیل تکمیلی در حوزه ارولوژی می تواند به مرحله متخصص ارولوژی دست پیدا کند. این تخصص پزشکی با دانش کامل در زمینه سیستم ادراری مانند مثانه، کلیه ‌ها، حالب‌ ها (لوله ‌هایی که ادرار را از کلیه به مثانه منتقل می‌ کنند) و مجرای ادراری مرتبط است. اورولوژیست در زمینه دستگاه تناسلی آقایان شامل بیضه ها، آلت تناسل، کیسه بیضه و پروستات، دانش بالایی دارد و بیماری های این بخش را درمان می کند.

متخصص ارولوژی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

در ادامه به برخی از شایع ‌ترین بیماری ‌هایی که توسط دکتر متخصص اورولوژی درمان می‌ شوند، اشاره می ‌کنیم:

سرطان کلیه ‌ها

سیستم کلیه مسئول دفع مواد زائد و کنترل فشارخون است. سرطان کلیه زمانی شکل می ‌گیرد که رشد غیر طبیعی سلول‌ ها در کلیه آغاز شود. علائمی همچون خون در ادرار، توده در کلیه، درد پهلو، خستگی، از دست‌ دادن اشتها، تب، درد استخوان و فشارخون بالا نشانگر سرطان کلیه می ‌باشند.

سنگ کلیه

در صورت وجود علائمی چون درد در پهلو، خون در ادرار و حالت تهوع، ممکن است با سنگ کلیه مواجه شوید. بیشترین سنگ ‌های کلیه اندازه نخودی دارند و از دستگاه ادراری عبور می ‌کنند. اما در مواقعی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. عواملی نظیر مصرف مایعات ناکافی، انسداد دستگاه ادراری یا سابقه خانوادگی افراد را در معرض این مشکلات قرار می‌ دهند.

عفونت کلیه

عفونت کلیه نوعی عفونت ادراری است که اغلب از مثانه شروع شده و به یک یا هر دو کلیه گسترش می ‌یابد. این نوع عفونت نیاز به درمان فوری دارد، زیرا در صورت عدم درمان ممکن است به کلیه ‌ها آسیب برساند.

بیماری غدد آدرنال

نارسایی غدد آدرنال یا بیماری آدیسون عارضه ‌ای غیر معمول است که در آن بدن به ‌اندازه کافی هورمون کورتیزول و آلدسترون تولید نمی‌ کند. این بیماری با علائمی مانند خستگی شدید، کاهش وزن، تیره شدن پوست، فشار و قند خون پایین و دردهای عضلانی همراه است.

زود انزالی

زود انزالی یا انزال زودرس نوعی اختلال در عملکرد جنسی است. در این بیماری فرد به ارگاسم می ‌رسد و مایع منی زودتر از زمانی که شخص و شریک جنسی بخواهد، خارج می ‌شود. اغلب افرادی که دچار زود انزالی هستند، قبل یا کمی بعد از دخول در حین مقاربت به انزال می ‌رسند. عوامل فیزیکی، شیمیایی و روانی می ‌توانند روی این مشکل تاثیر داشته باشند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: